مربا
------------
**************
.
------ --------------
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
نظر سنجی
دیگر موارد
آمار وب سایت

مربای پوست پرتقال





مواد لازم:
پوست پرتقال تازه: ۱ کیلو
شکر: ۱/۵ کیلو
آب: ۱/۵ لیتر
آب لیمو: ۲ قاشق غذاخوری
طرز تهیه: روی پرتقال ها شش برش طولی زده و به آرامی پوست آن ها را بکنید. هر برش پوست پرتقال را به صورت رول(لوله) بپیچانید و سپس یک خلال دندان به هر کدام بزنید تا به همین شکل باقی بماند(مطابق شکل). سپس رول ها را در قابلمه حاوی آب سرد ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید. هنگامی که آب جوش آمد پس از پنج دقیقه آن را آبکش کنید. این عمل را سه بار تکرار نمایید سپس رول ها را در قابلمه ریخته و روی آن آب سرد بریزید و بگذارید تا ۲۴ساعت بماند. هر ۳ تا ۴ ساعت یک بار آن را عوض کنید تا تلخی پوست پرتقال گرفته شود(توجه داشته باشید که عطر پرتقال به طور کامل از بین نرود). آب و شکر را در قابلمه ای بزرگ ریخته روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب به جوش آید و شکر حل شود. رول ها را به آب و شکر بیفزایید و بگذارید تا به آرامی بجوشد و پوست پرتقال شفاف شود. در پایان آبلیمو را اضافه کنید و سپس خلال ها را از رول ها خارج کرده و بگذارید شربت غلیظ شود. حرارت را خاموش کنید و بگذارید تا مربا سرد شود. مربا را در ظرف تمیزی بریزید، به طوری که شربت کاملا روی پوست پرتقال را بپوشاند، و آن را در جای خنک نگهداری کنید.

 

 

 

 

 

مربای آناناس

مواد لازم :
آناناس : نیم کیلو یا نصفی یک آناناس درسته)
شکر : نیم کیلو (یا دو لیوان)
آب : یک لیوان
جوهر لیمو : نصف قاشق چایخوری

طرز تهیه :
آناناس را پوست میکنیم و در اندازه های کوچک خرد میکنیم.

شکر را با آب میگذاریم تا قوام بیاید و شربت بدست آید.

آناناس اگر سفت و ترش بود بگذارید جداگانه در آب بجوشد تا کمی نرم شود درغیراینصورت نیازی به جوشاندن آن نیست. آناناس را به شربت اضافه میکنید تا خوب قوام بیاید. جوهر لیمو را به مواد اضافه میکنید و شعله را خاموش میکنید. بعد از سرد شدن آماده سرو می باشد.

 

 

 

 

 

مربای سیب



مواد لازم:
سیب ۱ کیلو
شکر ۱ کیلو ( اگر سیب شیرین بود میتوانید ۷۵۰ گرم شکر استفاده کنید)
گلاب نصف استکان
آب لیمو ۳ قاشق غذاخوری
طرز تهیه :
سیب ها را پوست کنده و قاچ میکنیم ( برای اینکه سیب ها موقع پوست کندن تیره نشوند در ظرف آبی نصف استکان سرکه می ریزیم و سیب ها را در داخل آن قاچ می کنیم) سیب ها را در ظرفی می ریزیم و حدود ۴-۵ لیوان آب (طوری که روی سیب ها را بگیرد) میریزیم و روی حرارت میگذاریم تا سیب ها کمی پخته شود . بعد سیب ها را در صافی میریزیم و آب سیب را با شکر مخلوط میکنیم و دو- سه جوش میدهیم, سپس سیب ها را داخل شربت ریخته و میگذاریم شربت مراب قوا بیاید, سپس گلاب و آب لیمو را اضافه میکنیم و بعد از چند جوش مربا را از روی آتش بر میداریم.

 

 

 

 

 

 

 

مربای به

مواد لازم:
به=3 کیلو
شکر=2 تا 5/2 کیلو
آبلیمو=نصف استکان
دانه هل=یک قاشق سوپخوری(دانه های هل را نکوبیده استفاده می کنیم)
طرز تهیه:
به را چهار قاچ می کنیم و تخم وقسمت سفتی وسط به را در می آوریم و پوست می کنیم(به را با پوست نیز مربا می کنند)،بعد به را بشکل قاچ پرتقال خرد می کنیم و آنرا می شوئیم و در ظرف مس سفید کرده تمیزی می ریزیم(ظرف طبخ مربای به اگر مس سفید کرده باشد خوشرنگتر می شود)،بعد مقداری آب در حدود 6 لیوان بطوریکه کمی روی به را بگیرد در ظرف می ریزیم و در آنرا می بندیم و ظرف را روی حرارت ملایم می گذاریم تا به کمی پخته ولی زیاد له نشود بعد شکر را داخل به می ریزیم و هل را نیز اضافه می کنیم و می گذاریم مربا با حرارت ملایم 3 تا 4 ساعت بجوشد تا رنگ مربا قرمز خوش رنگ و شربت آن غلیظ شود. بعد آبلیمو را می ریزیم.مربا چند جوش که زد از روی آتش برمی داریم.باید توجه داشت که در ظرف مربا در مدت طبخ مربا باید بسته و حرارت ملایم باشد تا مربا خوشرنگ شود در صورتیکه مربا رنگش کاملا قرمز شد ولی شربت آن رقیق بود در آنر بر می داریم و حرارت را کمی تند می کنیم

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کمپوت زرد آلو



مواد لازم :


زرد آلو : ۸۰۰ گرم
شکر : ۶ قاشق سوپخوری
آب : ۱.۲۵ فنجان
زرد آلوها را نصف کرده هسته‌اش را گرفته آن را در شربت قند ریخته بجوشانید. همین که زرد آلوها نرم شد، آن را با کفگیر بیرون آورده در ظرف بچینید. سپس شربت را جداگانه بجوشانید تا به اندازه یک لیوان بشود. زرد آلوها را در شیشه ریخته شربت را هم به آن اضافه کنید.

 

 




:: موضوعات مرتبط: اموزش مربا , ,
:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
-------------------------------
--------------------------
ن : سجادرشیدی
ت : جمعه 28 بهمن 1390
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی