پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
جدایی نادر و سیمین
نوشته شده در پنج شنبه 25 اسفند 1390
بازدید : 322
نویسنده : سجادرشیدی

برای اولین بار یك فیلم ایرانی نامزد جوایز(اسکار) و  «گلدن گلوب» شده است



محمد اطبایی در پی نامزد شدن «جدایی نادر از سیمین» در جوایز «گلدن گلوب» گفت: اگر نخواهیم بصورت قطعی اعلام كنیم اما شاید آخرین نشانه ها از موفقیت جدیدترین ساخته ی اصغر فرهادی در اسكار حكایت دارد.

این كارشناس بین المللی سینمای ایران كه با خبرنگار بخش سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت وگو می كرد، ادامه داد: تاریخ و آمار نشان می دهد كه هر فیلمی در فهرست «گلدن گلوب» (كره طلایی) قرار می گیرد، در فهرست نهایی جایزه اسكار هم دیده می شود.

وی با بیان اینكه «جدایی نادر از سیمین» یك پدیده برای امسال بود، تصریح كرد: این فیلم نه تنها در ابعاد سینمای ایران بلكه در ابعاد جهانی یك پدیده بود چون فیلمی كه در یك سال میلادی پنجاه حضور جشنواره ای داشته باشد و بیست و پنج جایزه از جشنواره های بین المللی ـ كه در كشورهای مختلف با هیات داوری های متفاوت برگزار می شوند ـ بگیرد،یك پدیده است.

اطبایی در عین حال از فروش موفقیت آمیز «جدایی نادر از سیمین» در كشورهای مختلف جهان یاد كرد و افزود:از طرفی موقعیت های تجاری ، اقتصادی و فروش فیلم كه در اكران جهانی آن در بیش از پنجاه كشور مورد استقبال قرار گرفت، این فیلم را به یك پدیده تبدیل می كند.

وی همچنین از استقبال قشرهای مختلف مخاطبان سینما از مردم عادی، منتقد، دست اندركار سینما سخن گفت و اظهار امیدواری كرد،«جدایی نادر از سیمین» خبرهای خوب دیگری برای سینمای ایران رقم بزند.

محمد اطبایی در بخش دیگری از سخنانش به ایسنا گفت: معمولا در ماه دسامبر ـ اواخر سال میلادی ـ انجمن ها و مجامع مختلفی فیلم های برترشان را معرفی می كنند اگر به این فهرست نگاه اجمالی داشته باشیم، «جدایی نادر از سیمین» سرآمد این فیلم ها است و رقبای جدی آن فیلم هایی چون «پوستی كه در آن زندگی می كنیم» پدروآلمادوار و «دوچرخه» برادران داردن و ... رقبای جدی این فیلم برای اسكار هستند كه در فهرست این جوایز در فاصله زیادی با این فیلم قرار دارند.

وی ادامه داد: «جدایی نادر از سیمین» از میان جوایز این انجمن ها، پنج جایزه گرفته و در پنج جایزه دیگر جزء نامزدهاست.

اطبایی گفت: به هر حال با وجود همه ی این موفقیت ها، تصمیم نهایی برای اسكار را كمیته خارجی انتخاب فیلم های غیر انگلیسی خواهد گرفت؛كمیته ای چهل تا پنجاه نفر كه قطعا با این حجم موفقیت، توجه ویژه ای به این فیلم خواهند داشت.

این كارشناس بین المللی سینمای ایران با اشاره به نامزدی «جدایی نادر از سیمین» در فهرست «گلدن گلوب» گفت: در شصت و هشت دوره ی برگزاری جایزه «گلدن گلوب» برای اولین بار است كه یك فیلم ایرانی نامزد شده است. البته در سال های قبل تر، ایرانی تبارهایی بوده اند كه نامزد شده اند اما برای اولین بار یك فیلم از سینمای ایران به این نامزدی دست یافته است.

اطبایی خاطرنشان كرد: جایزه «گلدن گلوب» بعد از مراسم اسكار و گرمی به عنوان سومین جایزه معتبر و مهم شناخته می شود كه توسط انجمن روزنامه نگاران خارجی مقیم لس آنجلس پایه گذاری شده و حدود ۹۰ عضو از ۵۵ كشور جهان دارد و رسانه های جهان با توجه به حضور نماینده مطبوعاتی شان در میان اعضاء هیات انتخاب این جایزه، توجه ویژه ای به آن دارند.

وی در پایان سخنانش در پاسخ به اینكه آیا ایران نیز نماینده ای در هیات انتخاب این جایزه دارد گفت: نه متاسفانه،هیچ ایرانی جزو این انجمن نیست.

به گزارش ایسنا، فیلم سینمایی «جدایی نادر از سیمین» ساخته ی اصغر فرهادی نامزد جایزه بهترین فیلم خارجی زبان شصت و نهمین دوره ی جوایز سالانه ی «گلدن گلوب» شد.

روز گذشته (پنجشنبه ۲۴ آذر ماه) اسامی نامزدهای ۲۵ بخش این دوره از جوایز معتبر گلدن گلوب در دو بخش سینما و تلویزیون در حالی اعلام شد كه جدیدترین ساخته ی اصغر فرهادی ـ فیلمساز ایرانی ـ در كنار فیلم هایی چون «گل های جنگ»، «در سرزمین خون و عسل» و «پوستی که در آن زندگی می کنم» قرار گرفت.

اتحادیه مطبوعات خارجی هالیوود (HFPA) که برگزارکننده ی جوایز گلدن گلوب است در بخش فیلم های خارجی زبان، «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی از ایران، فیلم آمریکایی و بوسنیایی زبان «در سرزمین خون و عسل» به کارگردانی آنجلینا جولی بازیگر آمریکایی، «گل های جنگ» ساخته ی ژانگ ییمو کارگردان چینی، «پسری با دوچرخه» اثری از ژان پی یر و لوک داردن تولید مشترک بلژیک، فرانسه و ایتالیا و فیلم اسپانیایی «پوستی که در آن زندگی می کنیم» ساخته ی پدرو آلمادوار را شایسته ی راه یابی به مرحله ی نهایی جایزه ی گلدن گلوب دانست.

 


:: موضوعات مرتبط: برای اولین بار یك فیلم ایرانی نامزد جوایز. , ,



اس ام اس تبریک عید نوروز ۹۱
نوشته شده در چهار شنبه 24 اسفند 1390
بازدید : 458
نویسنده : سجادرشیدی

اس ام اس تبریک عید نوروز ۹۱

اس ام اس تبریک سال نو

—————————

سلام میشه ازت خواهش کنم سال تحویل بیای خونمون ؟

آخه سبزه خوشگل تر از تو پیدا نکردم !

—————————

چند سال و چند عید باید از عمر تو بگذره تا آدم بشی !؟

یک سال از عمرت گذشت، ولی باز تو همونی که بودی !

فرشته دوست داشتنی بهارمبارک !

—————————

ای کاش که هر لحظه بهاری باشی

هر روز پر از امیدواری باشی

هر ۳۶۵ روز امسال

سرگرم شمردن هزاری باشی!

—————————

بی اجازت دفتر  ۳۶۵ برگ جدیدتو دادم به خدا تا بهترین تقدیر رو برات نقاشی کنه

نوروز ۹۱ مبارک

—————————

یادت باشه:تعطیلات بزودی تموم میشه وبعدش سرکار رفتنه که انتظار تورو میکشه.

بازم ۱سال کار و خستگی!

(ستاد کوفت کردن تعطیلات نوروزی)

—————————

امروز ۲ نفر آدرس و شماره تلفنت رو ازم خواستن منم بهشون دادم

یکیشون خوشبختی و اون یکی سعادت

سال ۹۱ میان سراغت !

—————————

خواستم برات سبزه عید بفرستم گفتم شاید طاقت نیاری و تا عید بخوریش !!!

—————————
عید واقعی از آن کسی است که آخر سالش را جشن بگیرد نه اول سال را

نوروز ۹۱ بر شما مبارک . . .

—————————
با ارزوی ۱۲ ماه شادی ۵۲ هفته خنده ۳۶۵ روز سلامتی ۸۷۶۰ساعت عشق ۵۲۵۶۰۰دقیقه برکت ۳۱۵۳۰۰ثانیه دوستی سال نو پیشاپیش مبارک

—————————

عاقبت زمستون رفت و رو سیاهیش برای ما موند !

امضاء حاجی فیروز !!!

—————————

دنیا را برایتان شاد شاد و شادی را برایتان دنیا دنیا آرزو مندم

هر روزتان نوروز . . . سال ۹۱ مبارک

—————————

تو عید میوه ها گرون میشه ، قدر خودتو بدون گلابی !!!

—————————

شیشه می شکند و زندگی می گذرد.

نوروز می اید تا به ما بگوید تنها محبت ماندنی است

پس دوستت دارم چه شیشه باشم چه اسیر سرنوشت

نوروز ۹۱ مبارک

—————————

با تو از خاطره ها سرشارم.جشن نوروز تو را کم دارم

سال تحویل دلم می گیرد با تو تا اخر خط بیدارم . . .

—————————


:: موضوعات مرتبط: جوک + اس ام اس , ,